РОЗДІЛ ІУ
ПОСТІЙНІ ДЕПУТАТСЬКІ КОМІСІЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
Стаття 4.1. Постійні депутатські комісії селищної ради
- Повноваження та порядок утворення постійних депутатських комісій селищної ради визначається Конституцією України, законодавством про місцеве самоврядування. Завдання і компетенція постійних депутатських комісій визначається Положенням про них та цим Регламентом, а також рішеннями селищної ради.
- Порядок діяльності постійних депутатських комісій визначається законодавством про місцеве самоврядування.
- Постійні депутатські комісії селищної ради утворюються з числа депутатів селищної ради на другій сесії селищної ради нового скликання на строк її повноважень у складі голови та членів комісії. Кількісний склад кожної комісії визначається селищною радою.
- У разі необхідності можуть бути утворені нові постійні депутатські комісії, скасовані або реорганізовані раніше створені, змінено їх кількісний склад, переобрано персональний склад.
- Голова постійної депутатської комісії обирається радою за поданням голови ради. Кожному кандидату на посаду голови постійної депутатської комісії може надаватись слово для виступу та відповідей на запитання. Повноваження голови комісії можуть бути достроково припинені радою за його заявою, ініціативою голови ради; за рішенням відповідної депутатської комісії, за вимогою не менше третини депутатів від загального складу ради.
- Персональний склад членів постійної депутатської комісії селищної ради обирається окремо або за списком всіх кандидатів без дебатів. Всі члени комісії користуються рівними правами. Депутат може бути членом лише однієї постійної депутатської комісії.
- До складу постійних депутатських комісій, обрання голів та персонального складу, рада приймає відповідне рішення.
Стаття 4.2 Порядок організації роботи комісій селищної ради
- Засідання комісії є правомочним, якщо на ньому присутні не менше половини її складу.
- Засідання комісії проводиться відкрито,але за своїм рішенням комісія має право провести закрите засідання.
- За результатами вивчення питань комісія готує висновки і рекомендації. Засідання комісії протоколюються. Висновки, рекомендації та протоколи засідань комісії зберігаються весь строк діяльності ради відповідного скликання, а після обрання ради нового скликання – передаються до архіву. Діловодство забезпечує її голова та секретар.
- Член комісії, який не згодний з її рішенням, має право викласти свою точку зору на сесії ради в порядку виступу або повідомити про неї в письмовій формі головуючого на засіданні сесії ради.
- За розпорядженням голови ради кожній комісії для проведення засідань створюються необхідні умови для її діяльності.
Стаття 4.3. Лічильна комісія селищної ради
- Лічильна комісія обирається радою для проведення таємного голосування шляхом подачі бюлетенів і визначення його результатів та відкритого голосування.
- Лічильна комісія обирає зі свого складу голову і секретаря. Засідання лічильної комісії проводяться лише відкрито. У роботі лічильної комісії не можуть брати участь депутати, кандидатури яких включено до бюлетенів для таємного голосування.
- При відкритому голосуванні будь – яка кількість наявних членів лічильної комісії , але не менше одного, правомочна здійснювати підведення підсумків голосування. При таємному голосуванні лічильна комісія правомочна вирішувати питання, якщо має в своєму складі не менше трьох депутатів. Якщо їх кількість менша, то за поданням голови ради, вноситься пропозиція про до обрання членів лічильної комісії на дану сесію.
РОЗДІЛ У
ЗДІЙСНЕННЯ СЕЛИЩНОЮ РАДОЮ ТА ЇЇ ОРГАНАМИ КОНТРОЛЬНИХ ФУНКЦІЙ ТА ПОВНОВАЖЕНЬ
Стаття 5.1. Контроль за виконанням рішень селищної ради
- Селищна рада безпосередньо або через утворені нею постійні депутатські комісії здійснює контроль за виконанням своїх рішень у відповідності з Конституцією України, законодавством про місцеве самоврядування, цим Регламентом.
- Контроль за виконанням рішень сесії ради організує її голова. Питання про хід виконання рішень сесії ради включається до порядку денного сесії ради.
- Рішенням сесії селищної ради покладається контроль за його виконанням на відповідну постійну депутатську комісію ради. Рішення сесій ради одразу після прийняття передається до відповідних комісій. Постійна депутатська комісія на своєму засіданні розглядає питання про виконання цих рішень та надає інформацію про це голові ради.
Стаття 5.2. Розгляд депутатських запитів
- Депутати селищної ради згідно із Законами України « Про місцеве самоврядування в Україні» та « Про статус депутатів місцевих рад» мають право звертатися із запитом до керівників ради та її органів, керівників підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності розташованих або зареєстрованих на території громади. Порядок розгляду депутатських запитів визначається законодавством та цим Регламентом.
- Звернення депутата до посадових осіб, вказаних у п. 1 статті 5.3 з вимогою вирішити питання, дати офіційне роз’яснення або викласти позицію з питань її компетентності, визнається депутатським запитом у випадках, коли воно стосується дотримання прав людини, безпеки особистості, і питань, які мають суспільне значення та належать до відання ради. Рішення про визнання звернення депутата депутатським запитом приймається більшістю голосів присутніх на засіданні ради. Селищна рада може доручити відповідній постійній депутатській комісії розглянути та підготувати проект рішення з депутатського запиту.
- Депутатський запит може бути внесений депутатом селищної ради або депутатською фракцією попередньо або на пленарному засіданні селищної ради у письмовій чи усній формі. Запит підлягає включенню до порядку денного пленарного засідання селищної ради.
- Депутатський запит обговорюється у разі необхідності на пленарному засіданні селищної ради.
- Рада може зобов’язати відповідний орган подати у встановлений нею строк звіт про виконання рішення по запиту депутата селищної ради.
- Орган або посадова особа,до яких звернуто депутатський запит,зобов’язані у встановлений радою строк дати офіційну письмову відповідь на нього селищній раді,депутатській фракції і депутату селищної ради. Якщо запит з об’єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений радою строк, то орган або посадова особа зобов’язані письмово повідомити раді та депутатові ради, який вніс запит, і запропонувати інший строк, який не повинен перевищувати один місяць з дня одержання запиту. Відповідь на запит у разі необхідності розглядається на пленарному засіданні селищної ради.
- Депутат селищної ради має право дати оцінку відповіді на свій депутатський запит. За результатами відповіді на депутатський запит може бути проведено обговорення, якщо на цьому наполягає не менше ¼ присутніх на засіданні депутатів селищної ради. Посадових осіб до яких звернуто запит своєчасно повідомляють про дату та час обговорення відповіді на запит радою. Вони або уповноважені ними особи мають право бути присутніми на цьому засіданні ради.
РОЗДІЛ УІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
- Виконавчим органом селищної ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, селищного голови її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до формування нового складу виконавчого комітету.
- Кількісний склад виконавчого комітету визначається селищною радою. Персональний склад виконавчого комітету селищної ради затверджується селищною радою за пропозицією селищного голови.
- Виконавчий комітет ради утворюється в складі селищного голови, секретаря, інших осіб.
- До складу виконавчого комітету входить також секретар відповідної ради.
- Очолює виконавчий комітет селищний голова. У виконавчому комітеті селищної ради функції секретаря виконавчого комітету може здійснювати секретар відповідної ради.
- Виконавчий комітет є підзвітним і підконтрольним раді.
- Основному формою роботи виконавчого комітету є його засідання. Засідання виконавчого комітету скликаються селищним головою. Засідання виконавчого комітету є правомочними, якщо в них беруть участь більше половини від загального складу виконавчого комітету.