Як захистити свої права споживача в мережі Інтернет?
#СпоживачВМережі
ПРАВИЛА ПРИДБАННЯ ТОВАРІВ ТА
ЗАМОВЛЕННЯ ПОСЛУГ В ІНТЕРНЕТІ
При виборі інтернет-магазину для купівлі товару звертайте увагу на:
► наповнення сайту
► якість і деталізацію зображень товарів
► відгуки покупців (можливість залишити відгук безпосередньо на сайті). Також радимо вивчати відгуки на різних форумах, через боодіе ЗеагсЬ, в соціальних мережах
► наявність та наповнення сторінок у соцмережах
► наявність офісу і торгових точок офлайн із зазначенням адреси та контактного телефону
► посилання на магазин на сайтах фабрик-виробників товарів, чиї товари реалізує магазин
Перед покупкою обов'язково з'ясуйте:
► найменування та місцезнаходження продавця
► основні характеристики продукції (розмір, колір, матеріал виготовлення)
► ціну товару та наявність додаткових платежів
► порядок прийняття претензій, умови гарантії та поставки порядок повернення/обміну
У разі відсутності цієї інформації або небажання продавця надавати її – радимо відмовитися від купівлі товарів у такому магазині.
ПРОЦЕДУРА ПОВЕРНЕННЯ/ОБМІНУ ТОВАРУ
КУПЛЕНОГО В МЕРЕЖІ
Щоб повернути/обміняти придбаний в Інтернет-магазині товар:
• збережіть документ, що підтверджує оплату та отримання товару
• переконайтеся, що товар зберігся у первісному вигляді
• протягом 14 днів з дня купівлі зверніться до продавця з вимогою повернути/обміняти товар
• повідомте, як можна забрати товар - витрати за пересилку покладаються на продавця або за домовленістю сторін
Якщо продавець відмовляється прийняти/обміняти товар:
• переконайтеся, що володієте інформацією про суб єкта господарювання, який здійснив продаж (найменування та місцезнаходження)
• зверніться із заявою про порушення своїх прав до територіальних органів Держпродспоживслужби України чи до суду за місцем свого проживання
Судовий збір за позовами про порушення прав споживачів не стягується.
ШАХРАЙСТВО В ІНТЕРНЕТІ
Найбільш популярні види шахрайства в мережі:
• невідправлення товару при повній сплаті його вартості покупцем
• відправлення іншого товару замість попередньо оплаченого
• продаж товару без супровідних документів на нього
• занижена ціна на товар в інтернет-магазині
• оператор просить підтвердити покупку товару назвавши дані банківської картки
• повідомлення про виграш в лотереї, участі в якій ви не брали
Ознаки ненадійності інтернет-магазину:
► відсутня повна інформація про продавця: назва, місцезнаходження, організаційно правова форма, контакти
► відсутня інформація про ціну, умови та вартість доставки, гарантійні зобов’язання, порядок розірвання договору
► вимагається виключно повна попередня сплата за товар
► розміщено неунікальні зображення товару
ЯК ЗАХИСТИТИСЯ ВІД НЕДОБРОСОВІСНИХ ПРОДАВЦІВ
Як повернути кошти, сплачені за товар, який не надіслали:
• зверніться із заявою про повернення коштів до Інтернет-магазину
• у разі відмови або неотримання відповіді від продавця, зверніться до установи банку із заявою про повернення сплачених коштів
• якщо банк відмовив у поверненні коштів, зверніться із заявою про вчинення злочину до підрозділів Національної поліції
• якщо гроші були переведені через платіжну онлайн систему - зверніться в службу підтримки платіжної системи
Куди звертатися у разі порушення прав споживача в мережі?
• адміністрації вебсайту (у разі, якщо це сайт оголошень)
• до продавця з вимогою відновити порушене право
• до суду
• до управлінь держпродспоживслужби у вашій області
• до Союз захисту прав споживачів України
До звернення прикладайте завірені копії документів, які підтверджують факт купівлі вами товару у вказаного продавця, надайте контакти продавця.
ОПЛАТА ПОСЛУГ ОНЛАЙН
Як здійснювати онлайн-оплати?
іРау.га чи LіqРау - сервіси онлайн оплати, які обслуговують сайти та додатки, через які можна замовити послуги чи товари.
Для проведення оплати через сайт/додаток потрібно натиснути кнопку «сплатити», після чого з'являється бланк для заповнення даних.
Серед даних, які потрібно вводити:
1) номер картки, термін дії картки, а також CVС/СVV2 код
2) суму, яку бажаєте перевести надавачу послуги (інколи сума заповнюється автоматично)
3) призначення платежу
4) номер телефону
Під час оплати онлайн ні в якому разі НЕ ПОВІДОМЛЯЙТЕ:
номер рахунку, МФО банку, реєстраційний номер облікової картки платника податків/ ідентифікаційний код юридичної особи, ПІН-код, кодове слово (слово-пароль).
Онлайн банкінг
Онлайн банкінг - це діяльність банку з надання комплексу послуг клієнтам щодо електронного управління своїми рахунками через Інтернет.
Більшість банків надають такі онлайн послуги:
• блокування картки клієнтом, наприклад, в разі викрадення або втрати
• виписки за рахунками
• інформація про інші відкриті банківські продукти (платіжні картки, депозити, кредити, інше)
• платежі в межах банку
• платежі в національній валюті в межах країни
• оформлення заяв на підключення до інших послуг (зтз-банкінг, картки, депозити, кредити, інше)
Додатково послуги можуть включати:
• встановлення лімітів на різні види операцій
• платежі в іноземній валюті
• обмін валют
• оплата рахунків про надані небанківські послуги (зокрема комунальні, зв’язок)
• пряме поповнення балансу 5ІМ-карти мобільних операторів
ОНЛАЙН КРЕДИТИ
Що потрібно знати при оформленні онлайн позик
• ретельно ознайомтеся з умовами кредитування і договором про отримання позики
• окремо уточніть термін кредитування, відсоток за користування грошима, санкції за прострочення платежу та інші фінансові умови
• повернути гроші доведеться (як банк так і організації мікрофінансування стягують заборгованість через суд)
• якщо виникли труднощі з виплатою кредиту, то відразу ж зателефонуйте в кредитну організацію
• якщо ви не повернете гроші в строк, ви потрапите в базу бюро кредитних історій як ненадійний позичальник
Як обрати установу, яка надає кредити онлайн?
Надавайте перевагу тим установам, які:
• надають пільгові умов виплати кредиту: «кредитні канікули», пролонгація реструктуризація
• мають зручний сайт або мобільний додаток, кредитний калькулятор
• мають позитивні відгуки в інтернеті
Що потрібно знати при оформленні онлайн кредитів?
1. Банк
Особа яка видає кредит чи займ - Банк
Розрахунок відсотків за користування –
Кредит видається за відсотками річних
Термін розгляду заявки -
Може бути встановлений термін в 3¬5 робочих дні,
особливо якщо мова йде про велику суму
Переваги і недоліки -
Більш складний процес отримання, але надійний. Має сталий відсоток, 10-40% на рік.
Документи -
Паспорт, документи, що підтверджують соціальний статус, а також довідка про доходи
2. Організація мікропозики
Особа яка видає кредит чи займ - Будь-яка юридична чи фізична особа
Розрахунок відсотків за користування – Різні форми, як правило відсотки за день/тиждень/ місяць користування
Термін розгляду заявки - Протягом 30 хвилин
Переваги і недоліки - Більш простий спосіб, але потребує більше уваги під час укладання й погашення заборгованості
Документи - Реєстраційні дані паспорта та номер банківської карти
Якщо Ви або Ваші знайомі зіткнулися з правовими проблемами, пропонуємо
звертатися за безоплатною правовою допомогою до Вовчанського бюро
правової допомоги за адресою: Харківська область, м. Вовчанськ, вул.
Торгова, 2, або телефонувати за номером (05741) 4-23-31.
wiki.legalaid.gov.ua
|